ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Trening savjeti Jači imunitet, smanjenje bolova...Što još možemo dobiti odlaskom u saunu?

Jači imunitet, smanjenje bolova...Što još možemo dobiti odlaskom u saunu?

Proljeće se polako bliži i čeznemo za toplijim vremenom. Zato je sauna za mnoge od nas često, ali ne samo zimsko utočište. Ugodno zagrijavanje tijela i opušten um - svjesni smo ovih blagodati saune. Ali znate li da redoviti posjet sauni može pomoći našem zdravlju u mnogim drugim aspektima? Kako i na koji način donosimo u nastavku.

Finska sauna
Datum objave: 23.02.2020

Sauna će pomoći kod kronične boli i poboljšati zdravlje srca i krvnih žila

Procesi koji se događaju u našem tijelu tijekom boravka u sauni slični su onima koji se događaju tijekom fizičke aktivnosti. Više temperature uzrokuju protok krvi, širi krvne žile i ako to redovito radimo, možemo uživati ​​u pozitivnim učincima poput ublažavanja dugotrajne boli, poboljšanja zdravlja srca i krvnih žila ili jačeg imuniteta.

5 razloga za posjet sauni

1. Pomoć kod glavobolje ili bolova u zglobovima

Redoviti posjeti sauni kao dio multidisciplinarnog liječenja mogu biti korisni za bolesnike s kroničnom boli (npr. glavobolja ili bolovi u zglobovima...). Također u slučaju kroničnih glavobolja, redovita terapija saunom može biti dio tretmana.

Ovo ilustrira studija koja pokazuje 44% smanjenje intenziteta glavobolje kod ljudi koji su bili u sauni 8 tjedana (Kanji i sur., 2015; Masuda i sur., 2005).

Ako patite od bolova u zglobovima, preporučljivo je nadopuniti tretman učinkovitim dodacima prehrani namjenjenim upravo zravlju zglobova. Koji je najbolji, pročitajte i: Glukozamin za zdravlje zglobova

2. Pozitivan učinak na depresiju, tjeskobu i opuštanje

Sauna je za većinu nas sinonim za opuštanje. Možda su ti osjećaji posljedica 2-3 puta povećanja endorfina, što se događa tijekom saune i smanjuje se onda u narednim satima. U pregledu Hussain & Cohen možemo također pročitati da redovita sauna može imati pozitivan učinak na simptome depresije i anksioznosti (Hussain & Cohen, 2018; Laukkanen i sur., 2018).

Jači imunitet, smanjenje bolova...Što još možemo dobiti odlaskom u saunu? Saznaj klikom na link.

3. Snižavanje krvnog tlaka

Prema Laukkanenu, redovita terapija saunom ima blagotvoran učinak na snižavanje krvnog tlaka kod osoba s hipertenzijom. Studije pokazuju da smanjenje sistolnog i dijastoličkog tlaka može nastupiti već u 30 minuta saune kod osoba s hipertenzijom. Međutim, ti su efekti primijećeni tek kratkoročno, ali nedostaju nam dugoročne studije da potvrdimo taj učinak (Laukkanen i sur., 2018).

Studija Laukkanen i sur. (2015.) provodila se 20 godina i pokazala je da je veća učestalost posjeta i vrijeme provedeno u sauni povezano sa smanjenjem rizika od smrti od bolesti srca i krvnih žila. A ako se redovno bavite sportom, što sigurno čine naši čitatelji, za vas imamo dobre vijesti. Kada kombiniramo dobru fizičku kondiciju i saunu, zaštitni učinci na naše srce su još jači (Konutsor i sur., 2018).

4. Podržavanje imunološkog sustava i poboljšanje rada pluća

Sauna poboljšava rad i kapacitet pluća. Ovaj učinak može biti posebno koristan osobama s respiratornim bolestima poput astme ili bronhitisa. Studije također pokazuju da poboljšanjem imuniteta sauna može spriječiti uobičajenu gripu i prehladu. Zbog povećane temperature tijela povećava se broj bijelih krvnih stanica u našem tijelu, koji sudjeluju u pravilnom funkcioniranju našeg imunološkog sustava (Laukkanen i sur., 2018.).

Jači imunitet, smanjenje bolova...Što još možemo dobiti odlaskom u saunu Saznaj klikom na link.

5. Poboljšati akne i psorijazu

U sauni se koža riješava nečistoća, mrtvih stanica i poboljšava cirkulaciju krvi. Ovaj postupak pomaže očistiti kožu izvana, pružajući nam zdraviju i ljepšu kožu. Osobe s psorijazom ili aknama također mogu poboljšati svoju bolest saunom. Pozitivni učinci su vjerojatno zbog stabilnije barijere kože, bržeg oporavka normalnog pH kože i poboljšane hidratacije najvišeg sloja kože (Kowatzki i sur., 2008).

*Ako imate bilo kakvu kožnu bolest, svakako se posavjetujte s dermatologom jer suhi vrući zrak može u nekim slučajevima i pogoršati simptome.

Što zaključiti?

Sauna bi vam prije svega trebala donijeti osjećaj opuštenosti nakon napornog dana. Nakon čitanja današnjeg članka, također znamo da ova aktivnost može profitirati našem imunitetu, kardiovaskularnom zdravlju i koži, a posljednje, ali ne najmanje bitno, terapija saunom ima pozitivan učinak na smanjenje kronične boli. 

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori:

Hussain, J., & Cohen, M. (2018). Clinical effects of regular dry sauna bathing: a systematic review. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 2018.

Kanji, G., Weatherall, M., Peter, R., Purdie, G., & Page, R. (2015). Efficacy of regular sauna bathing for chronic tension-type headache: a randomized controlled study. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 21 (2), 103-109.

Kowatzki, D., Macholdt, C., Krull, K., Schmidt, D., Deufel, T., Elsner, P., & Fluhr, JW (2008). Effect of regular sauna on epidermal barrier function and stratum corneum water-holding capacity in vivo in humans: a controlled study. Dermatology, 217 (2): 173-180.

Laukkanen, JA, Laukkanen, T., & Kunutsor, SK (2018, August). Cardiovascular and other health benefits of sauna bathing: a review of the records. In Mayo Clinic Proceedings (Vol. 93, No. 8, pp. 1111-1121). Elsevier.

Laukkanen, T., Khan, H., Zaccardi, F., & Laukkanen, JA (2015). Association between sauna bathing and fatal cardiovascular and all-cause mortality events. JAMA Internal Medicine, 175 (4): 542-548.

Kunutsor, SK, Khan, H., Laukkanen, T., & Laukkanen, JA (2018). Joint associations of sauna bathing and cardiorespiratory fitness on cardiovascular and all-cause mortality risk: a long-term prospective cohort study. Annals of Medicine, 50 (2), pp. 139-146.

Masuda, A., Koga, Y., Hattanmaru, M., Minagoe, S., & Tei, C. (2005). The effects of repeated thermal therapy for patients with chronic pain. Psychotherapy and psychosomatics, 74 (5): 288-294.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte