ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Trening savjeti Kako poboljšati trening s prslukom za vježbanje?

Kako poboljšati trening s prslukom za vježbanje?

Sigurno ste čuli za prsluk s utezima? Ako ste u svijetu fitnessa, vjerojatno znate da postoji takav dodatak za treniranje. Oni koji nisu čuli za trening prsluk sigurno se pitaju, što je to i čemu služi? Na ta pitanja donosimo odgovore.

Kako poboljšati trening s prslukom za vježbanje?
Datum objave: 29.07.2022

Što je prsluk za trening?

Prsluk za trening je posebno dizajnirani prsluk s umetnutom težinom koja stvara dodatno opterećenje kada želimo postići više. Trening prsluk posebno efikasan u treninzima čiji je cilj razvoj funkcionalne sposobnosti potrebne u svakom sportu, s naglaskom na brzinu, agilnost, eksplozivnu snagu i izdržljivost. Postoji mnogo vrsta prsluka s opterećenjem, od različitih veličina i oblika do različitog opterećenja.

Težina prsluka za trening varira i obično možete pronaći prsluke od 10, 15 ili 20 kg. Međutim proizvođači misle i na  nježniji spol kao i na početnike pa tako postoje prsluci od 3 kg ili 7kg. 

Zašto i kako koristiti prsluk za trening?

Prsluk za trening idealan je alat za one koji traže načine za povećanje intenziteta i težine vježbanja. Prsluci su izvrsni za vježbe s vlastitom težinom, jer vam pružaju veće opterećenje. Trening prsluk je koristan prilikom klasičnih aktivnosti koje želimo malo otežati kao što su trčanje ili hodanje. Neki sportaši također koriste prsluke s utezima za određeni sport, poput košarke, nogometa ili čak tenisa.

Pomoću prsluka za trening možete povećati visinu skoka, možete poboljšati performanse prilikom dizanja utega jer je za taj sport potrebna eksplozivna snaga. Također, prilikom treniranja s prslukom sagorijevamo više kalorija.

Na što treba paziti prilikom izbora prsluka za trening?

Prsluci nisu najjeftinija oprema. Specifična cijena ovisi o modelu samog prsluka. Kako ne biste trošili novac, obratite pažnju na sljedeće parametre.

  • Tip opterećenja i punjenja – možete pronaći prsluke s fiksnom težinom ili modele čije se opterećenje može podesiti zahvaljujući odvojivim utezima. Punjenja mogu biti vreće s pijeskom; vreće sačme; čelične šipke ili cilindri; metalne ploče.  Pješčane opcije su obično najjeftinije. Međutim, one imaju nekoliko nedostataka: prilično su veliki, pa vježbe kao skokova i slične mogu biti nelagodne. Osim toga, s vremenom pijesak počinje rasipati, pogotovo ako kupite model koji nije najkvalitetniji. Neki prsluci koriste ploče kao utege - takvi utezi omogućuju ravnomjerniju raspodjelu opterećenja na tijelu, za razliku od istih šipki s kojima se uteg može koncentrirati samo u donjem ili gornjem dijelu proizvoda.

    Međutim, s pločama nećete moći fleksibilno mijenjati težinu opreme. Dok vam šipke omogućuju dodavanje 500-900 g, ploče imaju masu od 2,5-10 kg ili više.

  • Udobnost – prilikom odabira obratite pozornost na to ima li prsluk jastučiće za ramena kako bi se osiguralo udobno nošenje bez osjećaja nelagode tijekom dugih treninga
  • Materijal izrade – idealno je odabrati prsluk s utezima od prozračnog materijala koji dobro odvodi vlagu ili ima provjetravanje
  • Sposobnost promjene težine – u nekim modelima prsluka u proizvod su ušiveni utezi u obliku pijeska ili metala, tako da ne možete promijeniti težinu. S jedne strane, to je prikladno, jer ne morate petljati po pijesku i kupovati dodatni teret. S druge strane, neće biti moguće regulirati opterećenje u različitim vježbama i koristiti prsluk za ljude s različitim tjelesnim težinama i razinama treninga. S druge strane recimo za trčanje bi trebalo smanjiti kilažu da ne stvaramo preveliko opterećenje na koljena i zglobove.

Koje vježbe se mogu izvoditi s prslukom za trening?

Trening prsluk se može koristiti u jako širokom rasponu vježbi, od onih čiji je cilj izgradnja mišića, povećanje izdržljivosti, agilnost, koordinacija ili aerobnim aktivnostima koje povećavaju kapacitet.

Trčanje - prsluk za trening koriste mnogi trkači u tijeku priprema za maratone ili druge trkačke utrke.

Dizanje utega - trening prsluk koristi tijekom izvođenja vježbi koristeći jednoručne i dvoručne utege. U ovim vježbama trening prsluk ima dodatnu prednost: poboljšava balans tijela. Istovremeno, nošenje prsluka jača mišiće CORE-a.

Zgibovi - zgib je izvrsna vježba koja dodatnu težinu, ali i učinkovitost dobiva izvođenjem nošenjem trening prsluka. Za razliku od vezanja utega na lanac oko struka, prednost prsluka je njegova ravnomjerna raspoređenost težine naspram kralježnice i središnje linije tijela što onemogućava različitu raspodjelu težine na ruke.

Sklekovi - sklekovi uz korištenje trening prsluka pojačavaju snagu mišića prsa, CORE-a te ramena i ruku. 

Skipovi i iskoraci - prsluk za trening nam pomaže jačati core i poboljšava nam koordinaciju pokreta prilikom izvođenja svih varijanti skipova i iskoraka, a također nam povećava i potrošnju kalorija prilikom izvođenja istih.

Kućanski poslovi - prilikom treninga kreativnost nema granica tako i prilikom obavljanja kućanskih poslova budući da prsluk možemo nositi prilikom kuhanja, usisavanja i pospremanja kao dodatno opterećenje.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel