ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Trening savjeti Koja je uloga aerobnog treninga kod mršavljenja?

Koja je uloga aerobnog treninga kod mršavljenja?

Aerobna aktivnost može biti bilo koja vrsta pokreta čiji je intenzitet dovoljno nizak. Najtipičniji su brzo hodanje, trčanje, vožnja bicikla ili plivanje. Kako se radi o najpopularnijim i najpovoljnijim sportovima na svijetu, postavlja se pitanje je li to i najbolji način za mršavljenje. A odgovor vam otkrivamo u današnjem članku.

Koja je uloga aerobnog treninga kod mršavljenja
Datum objave: 13.03.2022
  • Aerobni trening je pogodan i za profesionalne i za rekreativne sportaše.
  • Potrošnja energije u aerobnim sportovima često je veća nego u anaerobnim sportovima, uključujući trening snage.
  • Za optimalne rezultate preporučljivo je kombinirati aerobne vježbe s treningom u teretani.

Aerobni trening je vrsta tjelesne aktivnosti koja prvenstveno ovisi o aerobnom sagorijevanju hranjivih tvari. Na taj način tijelo kao izvor energije koristi ugljikohidrate i, u manjoj mjeri, masti. Kako se aerobni sportovi mogu usporediti s anaerobnim sportovima, poput treninga u teretani?

Prednosti i nedostaci aerobnih sportova.

Kada je u pitanju mršavljenje, svi težimo negativnoj kalorijskoj ravnoteži. Stoga smo u potrazi za sportom koji će nam pomoći da sagorijevamo što više kalorija. U tom smislu trčanju je teško naći konkurenciju, u usporedbi s klasičnim treningom u teretani, lako se može potrošiti duplo više kalorija po satu u odnosu na teretanu.

  muško (80 kg) žensko (65 kg)
Hodanje (5km/h) 280 kcal 228 kcal
Trčanje (11,2 km/h) 880 kcal 715 kcal
Plivanje (kraul, 2,7 km/h) 664 kcal 540 kcal
Bicikliranje (20 km/h) 640 kcal 520 kcal
Trening u teretani 480 kcal 390 kcal
     

Kako je to moguće kada su anaerobne aktivnosti, uključujući jačanje, mnogo intenzivnije? Sjetite se ovoga kada se odmarate na klupi između dvije serije. To je zato što su pauze tipične za anaerobne sportove, koji značajno smanjuju prosječnu satnu potrošnju energije. I ne smijemo poreći barem još jednu točku u aerobnim sportovima . Budući da je pokret manje intenzivan, dolazi do manjeg oštećenja mišićnih vlakana. Ima jednostavnu posljedicu – vaši mišići sutradan neće toliko boljeti.

Ako redovito trčite i u ponedjeljak ste odradili jedan lagani trening trčanja, vjerojatno vas ništa ne sprječava da ga ponovite u utorak ili čak u srijedu. Međutim, to se ne može reći za svakodnevni trening u teretani.

Koja je uloga aerobnog treninga kod mršavljenja

Ali, kod mršavljenja nije sve u brojanju kalorija.

Ako je vaš jedini cilj smršaviti, trčanje je očiti pobjednik. Problem je što, zapravo, samo smanjenje težine nije jedini cilj. Želimo izgubiti masnoću i zadržati svoje mišiće u dobrom izgledu. I ovdje se počinje malo komplicirati. Trčanje uz druge aerobne sportove odličan je način za sagorijevanje kalorija, ali s gledišta održavanja mišićne mase, ovo i nije takvo čudo, pogotovo s gledišta mišića gornjeg dijela tijela.

I baš u ovom trenutku u teretanu dolazi trening snage. Ne postoji bolja tjelesna aktivnost koja bi pomogla u održavanju mišićne mase tijekom redukcijske dijete bolje od jačanja. Možda nećete potrošiti toliko kalorija u teretani, ali se više približavate čvrstoj figuri koju imate u glavi.

Osim toga, poznato je da anaerobni sportovi, uključujući trening snage, pomažu u sagorijevanju dodatnih kalorija do 24 sata nakon treninga. Taj se efekt naziva EPOC ili "afterburn effect".

Prednosti aerobnih sportova Prednosti treninga snage
►sagorijevate više kalorija ►podržavate održavanje mišićne mase
►možete trenirati češće ►osigurat ćete učvršćenu figuru
►pogodno za potpune početnike ►podržat ćete sagorijevanje kalorija i izvan treninga


Kako onda mršavjeti? Iskoristite najbolje od oba treninga.

Bilo da više volite trčati ili vježbati u teretani, najbolje je uzeti nešto iz svakog sporta. Moguća je kombinacija aerobnih aktivnosti s treningom snage i njome možete postići odlične rezultate. Prilikom jačanja usredotočite se na sve dijelove tijela. Bez posebnog treninga ne možete sagorjeti masti na unaprijed odabranom dijelu tijela, tako da neujednačeni trening može dovesti samo do razvoja mišićne neravnoteže.

Stoga u prehrani ostanite na dijeti i usredotočite se prvenstveno na ispravnu izvedbu pojedinih vježbi. Najmanje dva puta tjedno obratite pozornost na aerobne aktivnosti poput brzog hodanja, trčanja, vožnje bicikla ili plivanja. Aerobni sportovi značajno će pomoći u povećanju potrošnje energije, a uz to će osigurati da ste u odličnoj formi.

Što zaključiti?

Aerobni trening uključuje fizičke aktivnosti koje su dovoljno niske da se nadoknade takozvanim aerobnim sagorijevanjem hranjivih tvari. To su najčešće brzo hodanje, trčanje, plivanje ili vožnja bicikla. Jesu li aerobni sportovi prikladni za mršavljenje? Definitivno da. Ovo je izvrstan način za značajno povećanje ukupne potrošnje energije, što je glavni uvjet za uspješno mršavljenje.

Za optimalne rezultate prikladno je kombinirati aerobni trening s treningom snage, što će zauzvrat pomoći u održavanju čvrste figure i mišićne mase. Osim toga, trening snage povezuje se i s takozvanim "afterburn efektom", zahvaljujući kojem tijelo sagorijeva više energije do 24 sata nakon treninga.

Ako ti se sviđa članak i želiš pročitati i ostale teme o kojima pišemo pogledaj ovaj link ovdje, a akcije prati tako da se prijaviš na naš newsletter, uz akcije dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! Pssst..

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel