ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Trening savjeti Saznali smo na što trebate paziti kada idete u saunu!

Saznali smo na što trebate paziti kada idete u saunu!

Proljeće se polako bliži i čeznemo za toplijim vremenom. Zato je sauna za mnoge od nas često, ali ne samo zimsko utočište. Ugodno zagrijavanje tijela i opušten um - svjesni smo ovih blagodati saune. A na koje stvari vrijedi obratiti pozornost kada idete u saunu donosimo u nastavku.

Finska sauna s pogledom na prirodu.
Datum objave: 27.02.2020

Jeste li znali da redoviti posjet sauni može pomoći našem zdravlju u mnogim drugim aspektima? Kako i na koji način objasnili smo ovdje: Jači imunitet, smanjenje bolova...Što još možemo dobiti odlaskom u saunu? A sada ćemo objasniti kako naš posjet sauni treba izgledati kako bi ostvario te pozitivne učinke.

Koja pravila poštivati kada je u pitanju odlazak u saunu? Ključno je održavati ove 4 faze:

1. Ne preporučuje se jesti prije saune i ne zaboraviti tuš

  • 1-2 sata prije posjete sauni nije prikladno jesti
  • preporučljivo je prije odlaska u saunu posjetiti toalet
  • u svlačionici ostavljamo sav nakit, sat i slično
  • iz higijenskih razloga i kako bi se što bolje oznojili preporučuje se otuširati prije saune
  • u saunu nosimo samo ručnik

2. Ne zaboravite uzeti ručnik i udahnuti kroz nos

  • uvijek staviti ručnik pod sebe
  • preporučuje se trajanje boravka od 8 do 15 minuta
  • dišemo kroz nos i to prilično površno, rađe nego duboko
  • ako se pojavljuje vrtoglavica ili slični simptomi, skratite duljinu boravka
  • boravak u sauni se ponavlja, 3 ciklusa su uobičajena

3. Od drvene klupe ravno do tuša i bazena za hlađenje

  • nakon napuštanja saune slijedi tuširanje
  • zatim hlađenje koje ćemo postići boravkom na svježem zraku, tuširanjem hladnom vodom ili korištenjem bazena za hlađenje
  • prije sljedećeg posjeta sauni, možete se opustiti na ležaljci na primjer

4. Nakon posljednjeg ciklusa saune opustite se i uzmite vode i minerala

  • nakon posljednjeg ciklusa saune ponovo se kratko istuširamo i uživamo u duljem odmoru, npr. 30 minuta
  • nakon toga, preporučljivo je napiti se vode i uzeti minerale koje smo izgubili znojenjem, ovdje preporučujemo VitaminPro vitaminsku vodu ili sličan napitak.

Saznali smo na što trebate paziti kada idete u saunu! Klikni i saznaj i ti!

Ima li sauna kakav rizik? I na što paziti?

Prije svega, trebali bismo slijediti gornja pravila korištenja saune, što može pomoći u izbjegavanju nuspojava poput glavobolje, dehidracije ili niskog krvnog tlaka. Nije pogodno odlaziti u saunu odmah nakon zahtjevne fizičke aktivnosti.

Izbjegavajte konzumiranje alkohola tijekom ili prije saune, jer alkohol u krvi može povećati rizik od razvoja srčanih aritmija ili niskog krvnog tlaka i naknadnog gubitka svijesti. Isto se odnosi i na pušenje. Prije posjeta sauni također se ne preporučuje piti pića koja sadrže kofein.

Kada ne trebate posjetiti saunu? Pazite na srce i krvne žile

Ako vruće okruženje nije za vas odnosno ne osjećate se dobro u takvom okruženju tada izbjegavajte saunu. Da biste postigli pozitivne učinke, važno je da se u sauni osjećate ugodno. Ako imate kronične ili akutne bolesti, svakako razgovarajte sa svojim liječnikom (Mikulášek, 2006).

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Literatura:

Hussain, J., & Cohen, M. (2018). Clinical effects of regular dry sauna bathing: a systematic review. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 2018.

Kanji, G., Weatherall, M., Peter, R., Purdie, G., & Page, R. (2015). Efficacy of regular sauna bathing for chronic tension-type headache: a randomized controlled study. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 21 (2), 103-109.

Kowatzki, D., Macholdt, C., Krull, K., Schmidt, D., Deufel, T., Elsner, P., & Fluhr, JW (2008). Effect of regular sauna on epidermal barrier function and stratum corneum water-holding capacity in vivo in humans: a controlled study. Dermatology, 217 (2): 173-180.

Laukkanen, JA, Laukkanen, T., & Kunutsor, SK (2018, August). Cardiovascular and other health benefits of sauna bathing: a review of the records. In Mayo Clinic Proceedings (Vol. 93, No. 8, pp. 1111-1121). Elsevier.

Laukkanen, T., Khan, H., Zaccardi, F., & Laukkanen, JA (2015). Association between sauna bathing and fatal cardiovascular and all-cause mortality events. JAMA Internal Medicine, 175 (4): 542-548.

Kunutsor, SK, Khan, H., Laukkanen, T., & Laukkanen, JA (2018). Joint associations of sauna bathing and cardiorespiratory fitness on cardiovascular and all-cause mortality risk: a long-term prospective cohort study. Annals of Medicine, 50 (2), pp. 139-146.

Masuda, A., Koga, Y., Hattanmaru, M., Minagoe, S., & Tei, C. (2005). The effects of repeated thermal therapy for patients with chronic pain. Psychotherapy and psychosomatics, 74 (5): 288-294.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte