ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Trening savjeti Slušanje glazbe tijekom treninga može djelovati poput legalnog dopinga: Pronađite idealan popis pjesama!

Slušanje glazbe tijekom treninga može djelovati poput legalnog dopinga: Pronađite idealan popis pjesama!

Priznajmo, nismo 200% motivirani trenirati svaki dan, ponekad nam se jednostavno ostaje doma u krevetu pod dekom. Ali onda dođe i ta motivacija. Stavljamo slušalice, puštamo omiljeni popis pjesama i odjednom osjećamo kao da se energija probudila u nama. Bučice lete zrakom, osjećamo se nepobjedivo. A u današnjem članku pogledajte koja vrsta glazbe odgovara vašem tipu treninga. 

Slušanje glazbe tijekom treninga može djelovati poput legalnog dopinga Pronađite idealan popis pjesama!
Datum objave: 11.10.2020

Glazba ima veliku moć da nam uzburka krv u žilama ili da nas smiri. Određeni glazbeni stil pomoći će nam da se opustimo tijekom joge, drugi će u nama probuditi veliku snagu, a treći će nam pomoći da prebrodimo sat vremena trčanja na traci.

Sve je povezano s BPM-om, ili otkucajima srca u minuti

Kad tijekom treninga pustimo svoju playlistu, dogodi nam se da nas jedna pjesma totalno "nabrije", jednostavno se uklopi u naš tempo, trening je lakši kad ju slušamo. Ali onda se završi i započinje druga pjesma koja ima potpuno drugačiji tempo, a time je i naš početak izgubljen. Zvukovi koje čujemo snažno djeluju na naše tijelo. Slušanje glazbe i njezin tempo mogu utjecati na naše fiziološke funkcije poput krvnog tlaka, disanja ili otkucaja srca.

Da biste izbjegli stalno prebacivanje pjesama, lakše je pronaći optimalni tempo glazbe (naveden u BPM - otkucaja u minuti) i na temelju toga pretraživati ​​ili stvarati popis pjesama. Tijekom treninga tempo glazbe može se mijenjati ovisno o tome u kojoj smo fazi. Za zagrijavanje za krvotok odabiremo blagi, zatim ubrzavamo do glavnog dijela, zaključimo u završnom HIIT-u i završavamo cijeli trening istezanjem dok slušamo lagani, opuštajući tempo glazbe.

Koji tempo glazbe odabrati prema vrsti treninga/vježbe?

1. Satovi treninga u dvorani bez glazbe? To ne bi uspjelo.

Kako bi izgledala lekcija zumbe ili kick boksa bez glazbe? To ne možemo ni zamisliti. Kad plešemo ili se ritmički krećemo, trebamo nešto što će podržati našu koordinaciju i dati nam samopouzdanje. Glazba u tome igra vrlo važnu ulogu. Budući da hvatamo ritam, osjećamo se kao da ni ne vježbamo, već samo uživamo u pokretu. To je zapravo poanta. Isto vrijedi i za treninge tabate ili HIIT-a. U jednom malom istraživanju sudionici su dva puta prošli intervalni trening. Prvi put bez glazbe, a drugi put su puštali svoje omiljene pjesme. Jasno je koji su trening smatrali zabavnijim i kojem bi se vratili opet!

Idealan tempo glazbe za "zatvoreni prostor" pojavljuje se između 130 i 170 BPM.

2. Glazba čini kardio mnogo podnošljivijim.

Slušanje glazbe nužno je kada trčite na traci za trčanje ili pedalirate na sobnom biciklu. Izdržati barem 30 minuta sa samo vlastitim mislima, stalno se koncentrirati na izvedbu i ponavljati u glavi "izdrži još malo" nije lako. Mnogi će reći iz vlastitog iskustva da znaju blagodati slušanja glazbe tijekom izvođenja aerobnih aktivnosti, ali o ovoj je temi provedeno puno istraživanja. Najčešći ishodi takvih studija bili su da slušanje glazbe tijekom aktivnosti izdržljivosti povećava motivaciju, poboljšava koordinaciju i ritam pokreta, produljuje vrijeme vježbanja, a aktivnost se tako čini manje zahtjevnom. Te dobrobiti najbolje podržava glazba bržeg tempa (170-190 otkucaja u minuti). Međutim, sporije trčanje možemo započeti od 130 BPM.

Slušanje glazbe tijekom treninga može djelovati poput legalnog dopinga Pronađite idealan popis pjesama!

3. Trening snage sa slušalicama. Da ili ne? Ovisi o našoj preferenciji i vrsti treninga.

Slušanje glazbe dok dižete bučice nešto je kontroverznija tema nego kod gore navedenih aktivnosti. Ovdje puno ovisi o preferencijama vježbača i vrsti treninga. Pri izvođenju tehnički zahtjevnijih vježbi (čučnjevi, bench press), glazba iz slušalica može uzrokovati neželjena ometanja. S druge strane, glazba nas može "izazvati" da podignemo veću težinu ili izvedemo više ponavljanja. Kad je riječ o odabiru glazbe, možemo se kladiti na svoje osobne omiljene hitove. Prema studiji, oni će najbolje podržati našu izvedbu.

Optimalni glazbeni tempo za dizanje bučica je između 130 i 140 BPM.

4. Glazba tijekom joge ili pilatesa može značiti bijeg od stvarnosti i prijetnju koncentraciji.

Glazba koju slušamo tijekom ovih aktivnosti trebala bi nas smiriti, pomoći nam da se bolje koncentriramo, stvoriti ugodnu atmosferu i podržati usporavanje pulsa. Kao i kod treninga snage, i ovdje vrijedi individualizam. Tijekom vježbanja položaja joge, ponekad je potrebno pravilno se koncentrirati i glazba bi nam mogla odvratiti pozornost. Suprotno tome, slušanje glazbe može pomoći nekome da se bolje usredotoči na pokret i prestane razmišljati o drugim problemima. Razlika u izboru glazbe uvjetovana je specifičnom vrstom aktivnosti.

Što se tiče završnog istezanja i opuštanja, birajte smirenu instrumentalnu glazbu u tempu od 60-100 BPM. S druge strane, kada vježbate power jogu ili pilates, trebate malo "snage" i tempo glazbe trebao bi biti brži, do 175 BPM.

Slušanje glazbe tijekom treninga može djelovati poput legalnog dopinga Pronađite idealan popis pjesama!

Tablica tempa glazbe ovisno o aktivnosti

Vrsta aktivnosti Tempo muzike
Završno istezanje, opuštanje

60-100 BPM

Pilates, power joga

100-175 BPM

Trening snage

130–140 BPM

Crossfit, tabata, HIIT, kick boks, satovi plesa, grupni treninzi, preskakanje vijače...

130–170 BPM

Aerobne aktivnosti - trčanje, spinning, sobni bicikl ..

130–190 BPM

 

Savjet na kraju

Aplikacije poput Spotify-a, Youtube-a, PaceDJ, RockMyRun pomoći će vam u odabiru glazbe tijekom treninga. U tim aplikacijama potrebno je samo unijeti željeni tempo u BPM i izbacit će vam velik izbor gotovih remiksa. Ako se ne želite oslanjati na postojeće playliste i želite stvoriti vlastitu, možete jednostavno saznati tempo određene pjesme ovdje.

Što zaključiti?

Slušanje glazbe na treningu može se smatrati vrstom "legalnog dopinga". Ritmovi koji dolaze iz slušalica mogu nam pomoći da se prebacimo u drugu stvarnost, usredotočimo na trening i neko vrijeme ne razmišljamo o svakodnevnim stvarima. Izbor glazbe ovisi o vrsti aktivnosti i također o našim osobnim željama. Stvaranje naše osobne motivacijske playliste može biti izvrstan alat za potporu našim performansama. Pa pokrenite se!

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori: 

ittoria Maria Patania, Johnny Padulo, Enzo Iuliano, Luca Paolo Ardigò, Dražen Čular, Alen Miletić, Andrea De Giorgio. The Psychophysiological Effects of Different Tempo Music on Endurance Versus High-Intensity Performances. Frontiers in Psychology, 2020; 11 DOI: 10.3389 / fpsyg.2020.00074

https://www.sciencealert.com/the-right-type-of-music-during-exercise-might-act-as-a-performance-enhancer

Bora, B., Krishna, M., & Phukan, KD (2017). Short Communication The Effects of Tempo of Music on Heart Rate, Blood Pressure and Respiratory Rate – A Study in Gauhati Medical College. Indian J Physiol Pharmacol, 61 (4), 445-448.

https://www.elitedaily.com/p/how-music-affects-your-workout-because-there-really-is-a-science-to-picking-a-playlist-8297770

https://insurefitness.com/what-bpm-music-to-use-in-every-fitness-training-situation/

https://www.cardiosmart.org/news/2015/10/music-boosts-heart-health

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte