ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Trening savjeti Zanima Vas kako trčati zdravo? Tu je fartlek trening!
Zanima Vas kako trčati zdravo? Tu je fartlek trening!

Fartlek je švedska riječ i mogla bi se prevesti kao „igra brzinom“. To je naziv za intervalni trening koji uključuje izmjene razdoblja intenzivne tjelesne aktivnosti i razdoblja aktivnog oporavka.

Zanima Vas kako trčati zdravo Tu je fartlek trening!
Datum objave: 02.03.2019

Fartlek trening u sebi kombinira intervalni trening i kontinuirano trčanje. Aktivnosti dopuštaju trkaču trčanje udaljenosti koja mu paše brzinom koja mu odgovara, uz uvjet da se intenzitet napora mijenja u pravilnim i određenim intervalima. Ono što je najvažnije je da zadržite dobru formu trčanja tijekom fartleka, kako brzih, tako i sporih dionica.

Većina fartlek treninga traje najmanje 45 minuta, a razlikuju se od aerobnog hodanja do anaerobnog sprinta. Fartlek se uglavnom veže za trčanje, ali u stvari se može primijeniti na bilo koju vrstu vježbanja. Intervali u ovakvom treningu nisu točno određeni, nego se razdoblje intenziteta i aktivnog oporavka izmjenjuju prema tjelesnoj spremi trkača. Stručnjaci preporučuju vježbati na ovakav način dva puta tjedno, a razmak između treninga ne bi smio biti manji od 48 sati.

Kao i kod svakog oblika tjelesne aktivnosti, važno je na početku se zagrijati kako bi mišići bili prokrvljeni i minimalizirala se mogućnost ozljede. Jednako tako se trebate istegnuti poslije vježbanja.

Primjer fartlek treninga

• GLAVNI – trčanje u ekstenzivnoj zoni 10 min (npr.120-140 otk/min)
• Lagano trčanje 2 min (zona oporavka cca. 120);
• Trčanje u intenzivnoj zoni 5 min (npr. 140- 165 otk/min)
• Hodanje 1 min
• Trčanje u intenzivnoj zoni 5 min (npr. 140- 165 otk/min)
• Lagano trčanje 1 min
• Trčanje u ekstenzivnoj zoni 10 min
• Hodanje 1 min
• Trčanje iznad anaerobnog praga 1min (iznad od 165 otk/min)
• Lagano trčanje 2 min
• Trčanje u ekstenzivnoj zoni 7 min
• Trčanje u intenzivnoj zoni 3 min
• Završni – rastrčavanje 3-5 min.

Koje su koristi fartleka?

Uz to što vaše trčanje čini mnogo zanimljivijim (vjerojatno ste čuli nekoga da govori kako je to dosadno, ništa se ne mijenja tijekom trčanja i sl.) može vam pomoći u poboljšanju kondicije. Naime, fartlekom povećavate svoju brzinu, snagu, izdržljivost, ali i ekonomičnost trčanja. Fartlek aktivira brza mišićna vlakna tijekom dužih treninga, pa čitavo vaše tijelo dobiva veoma dobar stimulans. Osim što ćete istrčati veći broj kilometara, što svakako želite ako se ozbiljno pripremate za neku utrku, ili jednostavno pratite neki trening plan, imat ćete i poprilično velik broj kilometara pretrčanih brzim tempom, pa se idealno uklapa u sve trening planove.

Dajte si slobodu u fartlek treninzima, ne morate si striktno određivati tempo i dužinu trčanja, učinite vaš trening što zabavnijim, opustite se i uživajte.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel