fbpx
BESPLATNA POMOĆ I SAVJETOVANJE: 091/7327-231 info@proteone.hr

Kada sam i sam krenuo u svijet fitnessa i bodybuildinga prva stanica bili su mi forumi i razno razni portali sa savjetima oko prehrane i treninga. Trening, koliko god mi se činio težak i kompliciran, nije bio ni blizu po kompleksnosti koju je imala prehrana. Sve to brojanje kalorija i kombiniranje makronutrijenata (proteina, masti i ugljikohidrata) mi se činilo kao nemoguća misija. Kako nisam imao dovoljno teorijskog znanja o tome niti iskustva u praksi odabrao sam stranice koje su mi se činile relevantne i po njima si složiti prehranu.

Tada nisam imao trenera niti bilo koga tko bi to napravio za mene. A danas sam i više nego sretan zbog toga što doći na gotov čin nije ni približno zadovoljavajuće kao doći sam do znanja i iskustva. Dakako, posljednje iziskuje mnogo više vremena i energije, ali na kraju se isplati jer vam to znanje i iskustvo nitko ne može uzeti. Prateći te smjernice oko prehrane naučio sam pravila. Ne smiješ ovo, ne smiješ ono, pazi što s čim kombiniraš, moraš ovako ili onako i tako je i bilo; kao mali „štreber“ sve sam pratio u slovo i broj. I shvatiš da je fleksibilna prehrana, održiva prehrana.

Fleksibilna prehrana i vrijeme

Takav pristup prehrani trajao je godinama, kako u fazama mase tako i u fazama mršavljenja. No, vjerojatno ste i sami primijetili kako vam je nekada (ili često) teško pratiti takav ritam iz koje kakvih razloga. Bilo to da nemate dovoljno vremena, konstantno ste na terenu, radite 1,2 ili 3 posla, obiteljske obveze itd. I tada sami sebi vršite pritisak, s jedne strane želite pratiti režim koji ste postavili. A s druge strane Vas konstantno u tome nešto ometa. Vrlo brzo dolazi do frustracije, bezvoljnosti, gubitka motivacije i na kraju moguće da i odustanete.

Naime, u čemu je problem?

Često se „ravnamo“ prema režimu koji smo vidjeli kod nekoga ili koji prati neki/a poznati trener/ica. U tom času zaboravljamo da veliki broj tih trenera jedino to i radi u životu jer im je to posao i od toga žive. Dakle njima je posao jesti toliko i trenirati toliko i promovirati taj način življena i sebe kroz svoje rezultate i rezultate klijenata. Za prosječnu osobu koja radi klasični posao od 8 do 16 ili 9 do 17h, koja možda nema pauzu da pojede konkretan obrok u međuvremenu (i sam sam bio na takvim pozicijama), koja ima 100 drugih obaveza, je iznimno teško pratiti takav režim i sve što će taj režim stvoriti jest nezadovoljstvo i gubitak motivacije, a to ne vodi nikuda.

Fleksibilna prehrana = održiva prehrana

Ljudi će reći izlike su to i sl. I sam sam bio jedan od onih koji non-stop hodaju okolo s torbom prepunom razno raznih posudica s hranom i koji jedu na klupici u parku, na glavnom trgu, hodniku fakulteta ili zadnjoj klupi predavaone. Dakle, nije nemoguće, no teško je i pitanje koliko je održivo. Poanta svega, i tu dolazimo do pojma fleksibilna prehrana, je da režim koji postavite možete pratiti bez da Vam narušava kvalitetu života i zadovoljstvo sobom. Održivost je najbitnija, odnosno da budete kontinuirani i dosljedni. U toj dosljednosti Vam može pomoći ovakav pristup prehrani.

U sljedećem članku objasnit ću detaljnije što je flexible dieting odnosno felksibilna dijeta i kako funkcionira te koje su njezine pozitivne i negativne strane.

Članak napisao Vedran Hamp, Proteone Team

Uvod: Flexible dieting ili fleksibilna prehrana - 2.dio
Fit desert: I zdravi cheesecake može biti odličnog okusa!

Prijava na proteone.hr newsletter

Prijavi se i osvoji svoj popust na cjelokupni iznos kupovine te budi redovito informiran o svim novostima i ponudama!